Iscritto il: mer ott 07, 2009 3:44 pm Messaggi: 488 Località: Milano
Mi sembra strano abbiano rifatto così radicalmente gli interni e gli esterni per un'auto che dovrebbe andare in pensione l'anno prossimo. Per me sono indietro con lo sviluppo del nuovo modello e questa rimarrà sul mercato per almeno altri due anni.
Bello il nuovo volante. Il nuovo sistema multimediale invece sembra plasticoso ed è brutto da vedere, meglio la disposizione dei comandi di aria condizionata e bocchette. Esternamente molto bella.
Monz sai che ti dico? Gli interni nuovi avvicinano molto la Gtr ad abitacoli Audi/BMW/Mercedes, sono sicuramente piu' belli della mia ,delle nostre ma la familiarita' un po' anni 90 degli interni della nostra GTR mi fa sentire piu' a casa mia. mi abituero' pero' perde un po'della sua matrice Jap/manga/ MazingaZ.
perché in molti pensano che + lusso + premium significhi anche perdere l'originario carattere della GTR Alcuni scrivono Mizuno ha pensato "una" GTR , questi nuovi pensano ad una GT il test comparativo con Turbo S e Mercedes AMGGT-S è stato per la GTR 2015 una vera disfatta
anche da qui la paura che questa nuova GTR sia più orientata come comportamento stradale ad una GT piuttosto che all'originaria GTR.
sintomatico questo commento:"
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I bought my GT-R because of the killer laptimes at the Ring, and all the related promo and reviews of its fabulous on track performance. Seems like the Nissan boys have forgotten all about that and are making it into a softer GT rather than a GT-R. It used to be the fastest thing around, now it's gone soft in the suspension, and if the reviews will be anything like the ones for the most recent editions, they have lost the main Id of the car.
"He wasn’t as kind to the GT-R. “[It’s] really a disappointment on the racetrack,” he said. “The car has been altered for comfort. It feels very soft, a lot of roll, less-controlled vertical motions. GT-Rs have always been pretty darn stiff, but not this one. The turn-in is reasonably good, the tail comes out a little bit, there’s a bit of roll, but once the weight finishes transferring, the car goes into a big understeer. Understeer dominates the car’s personality around the racetrack. With light throttle it seems to free up a little bit, but trying to accelerate off a corner, big push. Even at high speed, in Turn 8 over here, the car understeered so badly I thought I might drive it off the road. The car stopped OK, but the pedal travel was long. The stopping was adequate but nowhere near the ballpark of the Porsche. This car just does not have the track-ready personality of the older GT-Rs. His lap times mostly mirrored his subjective impressions. The GT-R, resplendent in 1990s Toyota/Lexus Boring Gold paint, turned a disappointing 1:30.48, 5 seconds off a GT-R NISMO’s pace.”
So I am keeping my CBA with some bolt-ons and other stuff, and I bought an AMG GT-S with a track/dynamic pack and PSC2 tires plus an aero pack option. Here is what Randy said about it.
"The AMG GT S, though, was another story. “I want to make love to that car,” he said. “I want to pull down its back bumper and—” Well, you get the idea. “It’s one of the best-handling cars I’ve ever driven. Certainly the best in the big, powerful bruiser category. Completely hooked up, without understeer. The car comes right into a corner, but the tail doesn’t come around. It’s just beautifully balanced all the time. Gearbox was good. A couple of times it didn’t have as low a gear as I wanted, and it didn’t decide to downshift until after I went to the throttle. Braking was tremendous, reminded me of the Porsche. I can’t get over how well it handles. That’s one of my favorite cars ever.”
I really miss Mizuno. He made the GT-R. New guys have lost it.
Sempre da Nagtroc si apprende che il model 2017 avrà una versione track edition ed una Nismo
Iscritto il: mer ott 07, 2009 3:44 pm Messaggi: 488 Località: Milano
Segnalo questo video con un primo sguardo sul nuovo modello. Questo è quello che vedremo nelle versioni europee, i sedili del modello presentato sono a richiesta e più lussuosi. Interessante il sistema di apertura dello scarico, peccato che il pulsante sia in posizione molto scomoda. Gli interni visti nel video li ho rivalutati rispetto alle foto, un netto passo avanti rispetto al vecchio modello. Un pò troppo plasticose le due appendici laterali del paraurti anteriore. Per il resto molto bella.
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